Zgodovina HENNLICH-ovih logotipov

Zgodovina logotipov oz. označevanja blaga je stara skorajda toliko kot je staro človeštvo. Identificiramo in diferenciramo se že stoletja oziroma že kar tisočletja in to s pomočjo simbolov. Kajti simboli identiteto sporočajo preko vizualnega kanala – naj gre za hieroglife, kraljeve ali družinske grbe ali logotipe podjetij. 


Podjetniška in vizualna zgodovina HENNLICH-a se je začela pisati septembra 1922. Komaj 22-letni Herman August Hennlich je v češkem mestu Duchcov (Dux) ustanovil podjetje za rudarstvo in industrijo.


Slika 1: Prvi logotip podjetja

Prvi logotip podjetja HENNLICH se je uporabljal od leta 1922 do konca 30-ih. Z njim pa so bila opremljena vsa stekla na oknih podjetja v Duxu.


Slika 2: Okno na zgradbi podjetja v Duxu

Eno takšno originalno steklo se je ohranilo do današnjih dni in je uokvirjeno in izobešeno v Subnu na sedežu podjetja pred pisarno Markusa Zebischa, pravnuka ustanovitelja podjetja.


Slika 3: Direktor podjetja Markus Zebisch ob edinem ohranjenem steklu s prvim logotipom podjetja na sedežu podjetja v Subnu.


Logotip podjetja od 1940 do 1978

Okoli leta 1940 so logotip spremenili. S kladivom in macolo naj bi predstavljal tesno povezanost podjetja z rudarsko in metalurško industrijo.
Po 2. svetovni vojni pa so sudetske Nemce izgnali iz svoje domovine. Družina Hennlich je našla drugi dom v Avstriji in ponovno ustanovila podjetje v Schärdingu. Kar jim je ostalo, je bil logotip.


Slika 4: Logotip podjetja od pribl. 1940 do 1978

Herman A. Hennlich je imel še od prej veliko stikov z avstrijskimi podjetji, v katerih so verjetno še vedno prepoznali logotip podjetja. Poleg tega je bila v Avstriji v petdesetih letih še vedno cvetoča rudarska industrija. Zato je bilo smiselno, ta logotip uporabljati še naprej.


Logotip do danes 

Od sredine sedemdesetih let prejšnjega stoletja so številna rudarska podjetja v Avstriji ugasnila. Tudi sortiment izdelkov podjetja HENNLICH se je z leti močno spremenil v smeri industrijske tehnologije. 

Pisalo se je leto 1978 in podjetje je prevzel vnuk ustanovitelja podjetja Hermanna W. Zebisch. Ena njegovih prvih vidnih sprememb je bila razvoj novega logotipa, ki se je ohranil do danes.

"Nisem več želel uporabljati logotipa, povezanega z industrijo, ki je imela malo prihodnosti," je pojasnil Hermann W. Zebisch.

Navdih za novi logotip je našel v neskončni Mobiusovi zanki, novi simbol pa bi tudi moral ohraniti trikotno obliko. Po številnih osnutkih je naletel na simbol s tremi prepletenimi trikotniki.


Slika 5: Logotip od leta 1978 naprej

Zanj so brezčasna oblika in povezovalni elementi v logotipu tako dobro odražali identiteto podjetja HENNLICH, da se logotip uporablja skoraj nespremenjeno do danes.

Označuje "neskončno" povezavo med dobavitelji, HENNLICH-om in strankami.

HENNLICH 100 let

Logotip, ki je bil posebej razvit za jubilejno leto 2022, temelji na znanih elementih. Ničli v stotici tvorita znak neskončnosti – simbol, ki pove, da HENNLICH ne gleda le na dolgo preteklost, pač pa je usmerjen tudi v prihodnost.


Slika 6: Jubilejni logotip z ničlama v obliki zanka neskončnosti

 

Zanimivo :) >>>Preberite tudi, kako so s HENNLICHom povezani Vikingi.